Hälsosamma frön och kärnor

Hälsosamma frön och kärnor

Frön och kärnor är fyllda med goda och hälsosamma näringsämnen.

Få en boost med näringsämnen
Frön och kärnor är fyllda med goda och hälsosamma näringsämnen. Näringsmässigt är 2 msk frön eller kärnor per dag lämpligt för de flesta. Frön och kärnor är alla hälsosamma men på väldigt olika sätt. De har alla sina egna hälsosamma egenskaper, så det är viktigt att variera och inte bara äta samma dag efter dag. Om du ser efter så är det bara bara chia- och linfrö som inte innehåller en ganska hög procentandel av omega-6 utan i stället det sunda omega-3

Sesamfrö

Sesamfrön innehåller en mängd vitaminer, mineraler och kostfibrer. Sesamfrön är rika på magnesium och fosfor som är särskilt viktiga för våra nerver och muskler.

Med malda sesamfrön kan du göra smakfull tahin.

Linfrö

Linfrö innehåller en ordentlig mängd nyttiga omega-3-fettsyror, vilket är det goda fettet som har många bra egenskaper för vår kropp. Linfrö innehåller en stor mängd antioxidanter och det lilla fröet är bra som lindring vid förstoppning.

Solrosfrö

Solrosfrön är fulla av vitaminer och mineraler, som alla är viktiga för vår hälsa.
Solrosfrön innehåller speciellt E-vitamin, vilket hjälper till att neutralisera de fria radikalerna i vår kropp.

Chiafrö

Chiafrö är en bra källa till massor av kostfiber, antioxidanter, omega-3 fettsyror och vitaminer och mineraler. Det är inte utan anledning att de kallas det lilla underfröet. Använd Chiafrö rå i sallader, strö på yoghurt eller använd dem i bakverk, chiagröt eller liknande.

Hampafrö

Hampfrö innehåller nästan alla aminosyror och essentiella fettsyror som vår mänskliga organism behöver för att fungera optimalt. Hampfrö ger energi och kraft till kosten. Använd hampfrön i smoothies eller som panering till kyckling eller fisk. Hampfrö har en lätt nötaktig smak. Hampfrö kan pressas till en ytterst, delikat olja, vilken är en mycket balanserad olja fettsyremässigt.

Pumpafrö

Pumpafrön är rika på zink och hälsosamma omega-3 fettsyror, de är också bra för vårt immunsystem.

Pinjenötter

Pinjenötter innehåller vitaminerna B och E och mineralerna kalium, magnesium, fosfor, m.fl. Pinjenötter är bra för vårt immunsystem och kretslopp. Pinjenötter har en mild och aromatisk smak och är sprängfyllda med mättande proteiner.

Gratis frakt över 599 kr

Med PostNord

14 dagars returrätt

14 dagars retur- och ångerrätt från den dag du mottager varan

Medlemsbonus

Du får bonus på dina köp hos oss

Kundservice

Kontakta oss på tfn: 08 - 403 001 90 eller på e-post: info@med24.se

Prenumerera på nyhetsbrevet!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få information om nyheter och erbjudanden