Köpvillkor hos Med24.se
	Följande villkor gäller för försäljning och leverans av produkter och relaterade tjänster på med24.se:
Allmän information om företaget:
| Bolagets juridiska namn: | Med24 ApS | 
| CVR nummer: | 28520832 | 
| Verksamhetens tilltalsnamn: | Med24.se | 
| Etableringsår: | 2005 | 
| Adress: | Løkkenholmsvej 6, DK-9480 Løkken, Danmark | 
| Telefonnummer: | +46 (0)8 -403 001 90 | 
| Officiel webbadress: | https://www.Med24.se/ | 
| Officiel emailadress: | info@med24.se | 
Betalning och säkerhet
	På Med24.se kan du betala via Avarda.  
	
	Avardas betalningsalternativ
	
	Tillsammans med Avarda, 501 10 Borås, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Avarda:
	
	- Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här
.
	
	- Konto: Avarda Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Avarda och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 76 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Avarda Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
	
	- Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här. 
	
	- Swish
	
	Du hittar mer information om Avarda  och kan läsa deras användarvillkor https://avdab0p0partneronb.blob.core.windows.net/partneronboarding-termsconditions/pid_258/bid_361.checkout_villkor__2_.pdf.
	
	För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. 
	
	
	Med24.se använder sig av Avardas Checkout för alla betalningar.
	För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Avarda.
	Avardas köpvillkor godkänner du i kassan när betalning erläggs.
	
	Faktura för privatpersoner
	
	Fakturan skickas till dig per e-post. 
	
	Du kan välja att betala hela fakturabeloppet på en gång eller senare ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar, då läggs ditt köp över på ett Konto. Det lägsta beloppet att delbetala står angivet på fakturan. Mer information om Konto nedan samt i de fullständiga villkoren.
	
	Betala i din egen takt
	
	Kontobesked skickas per e-post i mitten på varje månad, med en aviseringsavgift på f.n. 29kr. Med delbetalning ges möjlighet att betala i egen takt i upp till 36 månader.
	
	Kortbetalning
	
	Vi använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard utvecklad av Visa och Mastercard för internetbetalning. Överföringen krypteras, vilket innebär att ingen obehörig kan komma åt dina kortuppgifter. Pengarna dras från ditt kort när du godkänner ordern. Betalningen går via betalväxeln Nets.  All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av Nets och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Vi har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Vid betalning med kort fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod.
	
	Swish
	
	Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Ladda ned Swish-appen och följ instruktionerna i kassan när du ska betala.
Leverans
	Privatlivets helgd har hög prioritet på Med24.se. Vi ser alltid  till att det är omöjligt för tredje part att se paketets innehåll.  
	
	Fraktavgift i Sverige: 
	
	- Instabox 35 kr, gratis vid köp över 499 kr
	- Budbee box 39 kr, gratis vid köp över 499 kr
	- Budbee home 49 kr, gratis vid köp över 499 kr
	- DHL Service Point 39 kr, gratis vid köp över 499 kr
	- PostNord MyPack Collect 59 kr
	- PostNord MyPack Home 69 kr
	
	Leveranstid:  
	
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar efter det att din beställning registrerats. De flesta beställningar lämnar vårt lager samma dag eller dagen efter beställning. Med24.se använder följande fraktbolag: DHL, Post Nord 
Ångerrätt
	Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. 
	
	Ångerrätten löper ut 30 dagar efter det att du har mottagit din vara. Om du har beställt flera varor i samma order och de levereras individuellt, löper ångerrätten ut den dag då du har mottagit den sista varan. 
	
	
Fristen innebär att du har 30 dagar på dig att meddela att du vill avbryta ditt köp. Du kan skicka  e-post till info@med24.se eller i din orderbekräftelse. Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss.
Retur
	När du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp, har du 30 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. 
	
	Skriv ut returlabel här
	
	Produktens skick när du returnerar det:
	Om varan har förlorat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad  som var nödvändigt för att fastställa art, egenskaper eller hur den fungerar, kan du bara få en del av köpesumman tillbaka. Beloppet du kan få beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få kostnaden för frakten tillbaka. 
	
	Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackning. Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar. 
	
	Återbetalning av inköpsbelopp:
	Om du ångrar ditt köp kommer inköpsbeloppet att återbetalas till dig. Vid värdeminskning du är ansvarig för kommer detta att dras av från inköpsbeloppet. Vi kommer att återbetala beloppet inom 14 dagar från det datum då vi har fått meddelande om ditt beslut att återkalla köpet och om vi har erhållit retur- eller returdokumentation. 
	
	Reklamation: 
	När du handlar hos oss som konsument gäller inköpsreglerna för inköp. Det innebär att du har 36 månaders reklamationsrätt. 
	
	Om din reklamation är berättigad betyder det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatterat pris beroende på den konkreta situationen. 
	
	Du ska reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att vara berättigad. 
	
	 Om ditt reklamationen är berättigad, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid returneras i säker förpackning. Kom ihåg att lämna kvitto för frakt så att vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna.  
	
	Tänk på att varan alltid ska returneras i säker förpackning och med kvitto för leverans så att vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna.  
	
	När du vill reklamera en produkt:
	
	Skriv ut returlabel här
Har ni nöjdhetsgaranti?
	Utöver den allmänna reklamationsrätten erbjuder vi endast en särskild garanti när detta särskilt anges på en produkt. Vi lämnar därför ingen generell nöjdhetsgaranti men åtgärdar givetvis fel och defekter på de produkter vi säljer.
	Organisationsnummer 502074-2655
Priser, erbjudanden och rabattkoder
	Alla angivna rabatter är i förhållande till producentens vägledande detaljhandelspriser. Erbjudanden gäller endast under begränsade perioder eller så länge lagret medger.
	 
	Vi har löpande rabattkoder på varumärken, kategorier etc. Dessa publiceras vanligtvis i vårt nyhetsbrev. Rabattkoder kan inte kombineras och därför kan endast 1 rabattkod användas per order.
	 
	Reservation görs för utsålda produkter, tryckfel, moms och skatteändringar samt leveransfel.
Medlemsklubb och bonus
	Som medlem i vår kundklubb blir du belönad med en bonus på minimum 2% på de varor du köper (gäller ej på läkemedel och modersmjölksersättning). Det framgår av den enskilda produkten hur mycket bonus du erhåller när du köper varan. På så sätt kan du enkelt och gratis spara pengar när du handlar hos oss. Din bonus sätts in automatiskt på ditt medlemskonto och kan användas för att köpa andra varor redan 3 dagar räknat från din senaste order. Din bonus löper ut 9 månader från ditt senaste köp. Bonus kan inte betalas ut kontant utan endast användas för att köpa varor på Med24.se. Fraktkostnader och liknande kan inte betalas med bonus. Det enda kravet för att få ovanstående bonus är att du är medlem i Med24.se. Detta är helt gratis. Avbryter du ett köp annulleras den intjänade bonusen på detta köp.  
	
	Du använder din bonus i "kassan". Det totala orderbeloppet uppdateras omedelbart.  
	
	Du kan läsa mer om vår medlemsbonus här. 
Nyhetsbrev till medlemmar
	Som medlem får du löpande aktuella nyhetsbrev. Nyhetsbrevet innehåller information om hälsofrågor, produktnyheter, relevanta erbjudanden etc. Du får endast nyhetsbrev om du har anmält dig som medlem. 
	
	Om du inte längre vill ha nyhetsbrev kan du avbryta prenumerationen på "Min sida" när du är inloggad på ditt konto. Du kan också avanmäla dig direkt från nyhetsbrevet genom att klicka på länken "Avsluta prenumeration på nyhetsbrevet”.
Nyhetsbrev
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress
	Som butik ger vi endast den information som behövs för att skicka din beställning. Dvs. namn, adress, e-post och relevant produktinformation. Om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev, kommer du att ca en gång i veckan få e-post som innehåller nyheter, erbjudanden och andra produktuppdateringar. För att kunna erbjuda den här tjänsten kommer vi att behålla din information i en säker databas som används uteslutande för marknadsföring av våra produkter. All information i databasen kommer att behandlas strikt konfidentiellt och kommer aldrig att lämnas ut till tredje part. 
	
	Din e-postadress samlas in under registreringsprocessen och lagras i vår databas för marknadsföring av våra produkter. Din e-postadress avslöjas inte för tredje part.  
	
	Om du inte längre vill ha vårt nyhetsbrev kan du avbryta prenumerationen närsomhelst genom att klicka på "Avsluta prenumeration på nyhetsbrevet” längst ner i nyhetsbrevet.  
	
	På webbplatsen har vi en funktion ”åter i lager". Den kan används för att få ett mail när en produkt återigen finns i vårt lager. Denna e-postfunktion innehåller inte marknadsföringsmaterial. 
Personuppgiftspolicy
	Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
	Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som behövs för att kunna leverera varan till dig.
	
	Personuppgifterna är registrerade hos Med24.se och behålls i fem år räknat från utgången av det budgetår som informationen avser. Därefter raderas informationen.
	
	Vi samarbetar också med en rad andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen behandlar endast om information å våra vägnar och får inte använda dem för egna ändamål. Vi samarbetar enbart med dataanvändare i EU eller i länder som kan ge dina upplysningar tillräckligt skydd.
	
	Dataansvarig på www.med24.dk är Med24.dk ApS.
	
	Du har rätt att veta vilka upplysningar vi har om dig.
	
	Om du tycker att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. Vid några tillfällen är vi ålagda att radera den information vi har om dig om du begär det. Till exempel kan det vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte vi ska använda dem för. Du kan också kontakta oss om du tycker att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen.
	
	Du kan skriva till oss på: info@med24.se
	
	Se vår sekretesspolicy för mer information.
Vid tvister
	Om du som kund vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@med24.se eller tfn 08 - 403 001 90. Om vi inte hittar en lösning , skicka ett klagomål till:
	
	Vid eventuella tvister 
	ARN - Allmänna reklamationsnämnden 
	Box 174 
	101 23 Stockholm 
	Tel: 08-508 860 00 
	http://www.arn.se/ 
	E-post: arn@arn.se