Nå framgång med din träning, 3 geniala tips!

Nå framgång med din träning, 3 geniala tips!

Nå framgång med din träning, 3 geniala tips!

Kanske har du, som många andra, försökt att komma igång med någon form av träning många gånger. Olika omständigheter har gjort att du gett upp strax efter starten. Det kan bero på att det gjorde ont, var för tufft, energin tog slut, du blev skadad eller det var omöjligt att få in i kalendern. Och precis som med andra livsstilsförändringar blir det bara svårare och svårare att hitta motivation.

Detta var innan du kände till de tre viktigaste råden som jag ger de kunder som jag är personlig tränare för. Och som vill nå framgång långsiktigt.

De tre råden kan göra att du kommer igång redan idag, oavsett hur många misslyckade försök du har bakom dig, och oavsett hur lite självförtroende du har just nu. De tre råden kan ändra dina grundläggande tankar om motion som något svårt, tråkigt och tidskrävande ..

Låt mig förklara ..

Vår hjärna, vårt nervsystem och våra celler kommer ihåg. Vi har alltså en form av kroppsminne - bra och dåligt. Detta innebär att du kan ha ett grundläggande (omedvetet) minne, som talar om att allt detta med rörelse, motion, hög puls och svettiga t-shirts är svårt och obehagligt, smärtsamt och ger skador, är tråkigt och ”och förresten kommer jag inte att lyckas i alla fall".

För det är det du har upplevt gång på gång. Det är med andra ord vad du har lagrat i ditt kroppsminne.

Med det i "bagaget" har du en stor uppgift att övertyga dig själv (och hela ditt system) att försöka igen.

MEN!

Kroppsminnet kan ändras så att det blir lättare, kanske till och med omöjligt, att inte komma igång. Det handlar inte om att vissa är speciellt lämpade för träning och att du inte är det.

1. Det viktigaste är inte VAD du gör, utan ATT du gör något

Det är NU din kropp ska väckas och lära sig igen att motion, lek, träning, rörelse och fysisk aktivitet är kul, känns bra och nödvändigt, hälsosamt och energigivande.

Låter det för bra för att vara sant?

Se bara tillbaka på när du var barn. Jag skulle tro att du sprang, hoppade, gjorde kullerbyttor, cyklade, dansade, åkte skridskor, simmade, spelade fotboll eller ägnade dig åt andra sporter, etc., etc. Det gjorde du varje dag, som den naturligaste sak i världen. På den tiden var det värsta att sitta still i flera timmar. Aha!

Allt finns fortfarande kvar. Bara för att du har vuxit upp och fått många "vuxna vanor" betyder inte det att du inte kan eller gärna vill. Din kropp har bara glömt vad du lärt dig det eftersom det plötsligt blev nödvändigt att kunna sitta i flera timmar på en stol, redan i förskolan!

Du ska inte anmäla dig till en timmes styrketräning om du inte har använt dina muskler på länge. Börja med att gå eller jogga lite och lägg kanske till några situps. Det är allt!

Det viktigaste här är egentligen inte vad du gör, utan att du gör.

2. Underskatta din form

Jag menar inte att vi ska underskatta oss rent allmänt, utan bara när du behöver komma igång med din nya motionsvanor, det är ett kraftfullt, mentalt, trick att underskatta sin fysiska form till att börja med.

Om du tror att du kan jogga i 15 minuter, börja med att springa i 10 minuter. Vill du jogga eller gå lite längre så att du ”riktigt kan känna det" försök hejda dig. Tänk på att detta bara är en början.

På så sätt vänder du hemåt med armarna i luften och känslan av att du kan - och klarar mer än så. För det är sanningen! Det är energi och kommer att stärka din önskan att ge dig ut snart igen.

3. Rör dig minst var tredje dag

Om träningen inte blir av, har du ingen nytta av att ge dig själv dåligt samvete. Att du hoppar över ett träningspass under några dagar betyder inte att din formkurva dalar och att du lika gärna kan låta bli.

Gör dock allt för att komma iväg minst var tredje dag under de första månaderna. Kom ihåg att det bara behöver ta 10 minuter. Eftersom du tränar och rör din kropp, sätter du fart på många biokemiska ämnen. Det är samma ämnen som gör att du mår fantastiskt bra efter träningen och det stannar i kroppen i ca 2-4 dagar. Det är därför lättast att komma igång igen inom den tiden - och lite svårare efter det .. i början.

Lycka till!

Fri frakt över 499 kr
med DHL
14 dagars returrätt
14 dagars retur- och ångerrätt från den dag du mottager varan
Medlemsbonus
Du får bonus på dina köp hos oss
Kundservice
Kontakta oss på tfn: 08 - 403 001 90 eller på e-post: info@med24.se
Spara ännu mer på alla dina sunda inköp!
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och motta exklusiva erbjudanden, kampanjer och experttips för en sundare livsstil.