Coronavirus - Försändelser skickas som vanligt
Precis som alla andra är vi berörda av utvecklingen och följer fortlöpande myndigheternas anvisningar och råd. Vår distribution packar och skickar som vanligt. Vi har vidtagit en rad försiktighetsåtgärder för att säkerställa tryggheten både för dig som kund och för våra medarbetare.
HANDSPRIT. Vi får många förfrågningar. När det är på lager hittar du handsprit HÄR
Är det extra väntetid vid kontakt med kundservice - via e-post och telefon?
Vår fack-personal och kundservice får för närvarande extra, många frågor relaterade till Coronavi-ruset. Det innebär att det tar lite längre tid än vanligt att få svar, vilket vi hoppas att du förstår. Detta gäller båda via telefon och e-post samt svarstiden för returer och reklamationer.
Har ni handsprit på lager?
Vi får många förfrågningar angående handsprit. För att säkerställa att så många som möjligt ska kunna köpa den önskade produkten, begränsas antalet inköp. När handsprit finns i lager kommer det att framgå under kategorin handsprit.
Hamstring - Vi har infört begränsningar för vissa varor
För vissa typer av varor som t.ex. handsprit har vi begränsat antalet du får köpa. Detta för att undvika hamstring och för att så många som möjligt ska få tillgång till vissa produkter. Begränsningarna framgår på de enskilda produkterna.
Kan Corona smitta genom paketleverans?
Nej! WHO meddelar att man inte behöver vara rädd för att drabbas av Corona-virus genom leverans av paket.
Vilka försiktighetsåtgärder har Med24 vidtagit?
Vi har naturligtvis genomfört ett antal åtgärder internt. Arbetet i stora delar av verksamheten sker hemifrån, detta gäller för kundservice, inköp och marknadsföring. På lagret delas verksamheten upp i olika team, varje team lämnar över och tar emot under sträng, hygienisk kontroll innan nästa team tar över. Dessutom har vi strikta rutiner för när vår personal inte ska vistas på arbetsplatsen.